دپارتمان آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
چکیده: (373 مشاهده)
مقدمه و هدف: بررسی میزان رضایت از تحصیل می تواند به عنوان شاخصی تأثیرگذار در بهینه سازی عملکرد دانشجویان باشد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح در دانشگاه علوم پزشکی ارتشبه انجام رسید.روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه در سال 1400 به انجام رسید. نمونه گیری به روش سر شماری انجام و تمام دانشجویان وارد مطالعه شدند. بعد از کسب رضایت آگاهانه از شرکت کنندگان؛ از فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه تجربه دوره تحصیل (CEQ)و پرسشنامه نظرات و میزان رضایت دانشجویان از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار spss25 مورد آنالیز قرار گرفته و سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.یافتهها:اکثر دانشجویان شرکت کننده در این مطالعه در محدوده سنی 20-22 سال بودند. میانگین نمره کلی دانشجویان در پرسشنامه CEQ 5/1382 ± 5/355 گزارش گردید و 58 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه از نظر پرسشنامه CEQ در گروه متوسط قرار داشتند. 9/48 درصد از دانشجویان از آموزش الکترونیک ارائه شده رضایت بالایی داشتند.بحث و نتیجهگیری:آموزش ترکیبی ارائه شده برای دانشجویان مقطع علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش رضایت بخش بوده است. گسترش و توسعه استفاده از آموزش ترکیبی در آموزش دروس تئوری و مهارت های بالینی دانشجویان میتواند در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفته و عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود یابد.
MohammadIbrahimi H, Laripour R, Farsi Z, Kazemi Gloogah M H. Investigation of satisfaction of basic science students of Aja Medical School (Entry 2020,2019,2018)from the blended education in physiology course in 2021. NPWJM 2024; 12 (43) : 4 URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-993-fa.html
محمدابراهیمی حسین، لاری پور رضا، فارسی زهرا، کاظمی گلوگاه محمدحسن. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح. پرستار و پزشک در رزم. 1403; 12 (43) :28-35