[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 43 - ( تابستان 1403 1403 ) ::
جلد 12 شماره 43 صفحات 35-28 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح
حسین محمدابراهیمی ، رضا لاری پور ، زهرا فارسی ، محمدحسن کاظمی گلوگاه
دپارتمان آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تهران، ایران.
چکیده:   (369 مشاهده)
مقدمه و هدف: بررسی میزان رضایت از تحصیل می تواند به عنوان شاخصی تأثیرگذار در بهینه سازی عملکرد دانشجویان باشد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح در دانشگاه علوم پزشکی ارتش به انجام رسید.روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه در سال 1400 به انجام رسید. نمونه گیری به روش سر شماری انجام و تمام دانشجویان وارد مطالعه شدند. بعد از کسب رضایت آگاهانه از شرکت کنندگان؛ از فرم جمع آوری اطلاعات فردی، پرسشنامه تجربه دوره تحصیل (CEQ) و پرسشنامه نظرات و میزان رضایت دانشجویان از آموزش الکترونیکی جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار spss 25 مورد آنالیز قرار گرفته و سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.یافته‌ها: اکثر دانشجویان شرکت کننده در این مطالعه در محدوده سنی 20-22 سال بودند. میانگین نمره کلی دانشجویان در پرسشنامه CEQ 5/1382 ± 5/355 گزارش گردید و 58 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه از نظر پرسشنامه CEQ در گروه متوسط قرار داشتند. 9/48 درصد از دانشجویان از آموزش الکترونیک ارائه شده رضایت بالایی داشتند.بحث و نتیجه‌گیری: آموزش ترکیبی ارائه شده برای دانشجویان مقطع علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی ارتش رضایت بخش بوده است. گسترش و توسعه استفاده از آموزش ترکیبی در آموزش دروس تئوری و مهارت های بالینی دانشجویان میتواند در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفته و عملکرد تحصیلی دانشجویان بهبود یابد.
شماره‌ی مقاله: 4
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی، دانشجویان پزشکی، آموزش ترکیبی.
متن کامل [PDF 304 kb]   (110 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/9/24 | پذیرش: 1403/2/16 | انتشار: 1403/10/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

MohammadIbrahimi H, Laripour R, Farsi Z, Kazemi Gloogah M H. Investigation of satisfaction of basic science students of Aja Medical School (Entry 2020,2019,2018)from the blended education in physiology course in 2021. NPWJM 2024; 12 (43) : 4
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-993-fa.html

محمدابراهیمی حسین، لاری پور رضا، فارسی زهرا، کاظمی گلوگاه محمدحسن. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی از آموزش ترکیبی ارائه شده در دروس بلوک تشریح. پرستار و پزشک در رزم. 1403; 12 (43) :28-35

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-993-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 43 - ( تابستان 1403 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710