[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 43 - ( تابستان 1403 1403 ) ::
جلد 12 شماره 43 صفحات 19-14 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری ، مجازی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در درس قارچ شناسی
محمدجواد حیدری ، زهره فرح نژاد ، علیرضا شهریاری محمدی ، مینو شاددل ، مریم واشقانی فراهانی
دانشگاه علوم پزشکی ارتش
چکیده:   (92 مشاهده)
مقدمه:
یادگیری ترکیبی به دلیل مزایایی که نسبت به یادگیری سنتی دارد، جایگزینی امیدوارکننده برای آموزش پزشکی است. بنابراین این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری ، مجازی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در درس قارچ شناسی انجام شد.
روش ها:
این مطالعه یک مطالعه تجربی می باشد که ۹۰ دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی ارتش که درس قارچ شناسی در نیمسال اول سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۴۰۱تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ می گذرانند، را مورد بررسی قرار داد. در ابتدای مطالعه امتحان پری تست و در انتهای مطالعه امتحان پست تست برگزار شد و با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه به تاثیر ۳ روش آموزشی بر نمرات نهایی دانشجویان پی برده شد
یافته ها: با توجه به بیشترین میانگین نمره قارچ شناسی در روش آموزش ترکیبی با میانگین ۲۶/۰± ۶۸/۱۵ گزارش شده است، در ادامه  با استفاده از آزمون تعقیبی توکی به مقایسه میانگین دو به دو گروه‌های آموزشی پرداخته شد که در درس قارچ شناسی بین آموزش ترکیبی و مجازی تفاوت معناداری بدست آمد ۰.۰۱۹p: .
نتیجه گیری:
نتایج نشان داد که آموزش ترکیبی به طور معناداری باعث افزایش میانگین نمرات کسب شده دانشجویان شود.
 
شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، آموزش ترکیبی، آموزش حضوری
متن کامل [PDF 227 kb]   (110 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/3/25 | پذیرش: 1403/6/21 | انتشار: 1403/10/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

heydari M J, Farahnejad Z, Shahriari Mohammadi A, Shaddel M, Vasheqani Farahani M. Comparison of the effect of three methods of face to face, e-learning and combined education on learning of medical students of Aja University of Medical Sciences in the course of mycology. NPWJM 2024; 12 (43) : 2
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-1026-fa.html

حیدری محمدجواد، فرح نژاد زهره، شهریاری محمدی علیرضا، شاددل مینو، واشقانی فراهانی مریم. مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری ، مجازی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در درس قارچ شناسی. پرستار و پزشک در رزم. 1403; 12 (43) :14-19

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-1026-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 43 - ( تابستان 1403 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4679