[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 39 - ( تابستان 1402 1402 ) ::
جلد 11 شماره 39 صفحات 35-24 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتبارسنجی الگوی تلفیقی آموزش محیط‌ زیست و سلامت در دوران بیماری کووید 19
سید محمد شبیری ، اکبر رنجبر زاده ، مهدیه رضایی
دانشگاه پیام نور
چکیده:   (263 مشاهده)
مقدمه: به منظور اعتباریابی الگوی طراحی‌شده آموزش تلفیقی محیط زیست و سلامت در دوران بیماری کرونا با رویکرد کیفی و بهره‌گیری از روش داده‌بنیاد، این تحقیق با روش کمی و رویکرد توصیفی از نوع همبستگی، انجام شد.
روش کار:  شرکت کنندگان در بخش کیفی اعضای هیات علمی در موضوع سلامت و محیط زیست بودند که تعداد 10 نفر از میان آنها به صورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شده بودند و حاصل آن پژوهش الگویی بود که 363 گزاره مفهومی اولیه با 57 مقوله فرعی و 27 گزاره مقوله‌ای اصلی در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی بدست آمد.
یافته‌ها: نتایج آزمون مدل کمی که منتج از فرضیات برآمده از مدل کیفی بود، کلیت مدل پارادایمی شامل شش بعد شرایط علّی مشتمل بر: مخاطبین، برنامه ریزی آموزشی و درسی، آموزشگر، نیازسنجی، چگونگی اجرای آموزش تلفیقی؛ پدیده اصلی شامل: روش آموزش و شایستگی؛ راهبردها شامل: مشارکت، آموزش همگانی و پایه، نهادسازی، ارزشیابی اثربخشی، اعتماد سازی؛ ویژگی‌های زمینه‌ای شامل: شریط زیرساختی، مدیریت، تامین مالی، فرهنگ، تضمین قانونی؛ شرایط محیطی شامل: بخش دولتی، مدیریت محیط زیست، محیط آموزشی، شرایط اجتماعی و فرهنگی؛ پیامدها شامل: ارتقای شایستگی، اثرات زیست محیطی، آثار سلامت و اثرات اقتصادی را مورد تایید قرار داد.
نتیجه گیری: الگو شامل دو پدیده اصلی روش آموزش و شایستگی بود که تمام فعالیت ها آموزشی تلفیقی محیط‌زیست و سلامت می بایست شامل این دو هسته اصلی شوند.
 
شماره‌ی مقاله: 3
واژه‌های کلیدی: آموزش تلفیقی، محیط زیست، سلامت، بیماری کووید 19، اعتبار سنجی
متن کامل [PDF 389 kb]   (90 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/2/26 | پذیرش: 1402/3/19 | انتشار: 1402/10/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shobeiri S M, ranjbarzade A, Rezaei M. Validation of the integrated model of environmental and health education during the COVID-19 pandemic. NPWJM 2023; 11 (39) : 3
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-960-fa.html

شبیری سید محمد، رنجبر زاده اکبر، رضایی مهدیه. اعتبارسنجی الگوی تلفیقی آموزش محیط‌ زیست و سلامت در دوران بیماری کووید 19. پرستار و پزشک در رزم. 1402; 11 (39) :24-35

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-960-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 39 - ( تابستان 1402 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645