مقدمه : امروزه اعتقاد بر این است که منابع انسانی مهم ترین مزیت رقابتی و سرمایه سازمانی
است و به همین دلیل بر نقش ارزشمند استعدادها در سازمان تأکید شده و مدیریت مطلوب
آن ها بسیار مهم و حساس تلقی می شود. هدف از این پژوهش احصاء عوامل موثر بر جذب
دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی آجا است.
روش کار : نوع مطالعه، نیمه تجربی بود که روی 263 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آجا و
423 دانش آموز در ایران انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که
روایی آن به روش تحلیل محتوایی و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ تایید شد. در انتها، با
استفاده از روش رگرسیون چند متغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS داده ها مورد تجزیه و
تحلیل قرار گرفت.
یافته ها : نتایج این مطالعه حکایت از آن داشت که مولفه های ” عوامل جذب و تبلیغات “ ،
” کیفیت نظام آموزش عالی دانشگاه“ و همچنین ” عوامل محیطی“ نسبت به مولفه های دیگر
تاثیر بیشتری بر جذب دانشجو دارد.
نتیجه گیری: به منظور بهبود عملکرد دانشگاه در جذب دانشجو، تمهیداتی باید اندیشیده شود
تا توجه بیشتری به تبلیغات و بازاریابی و عوامل جذب صورت پذیرد. |