[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( 10-1393 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 80-72 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر آموزش اداره‌ی مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری
فائضه بنی یعقوبی، شهلا علیاری، سیمین تاج شریفی فر، امیرحسین پیشگویی
دانشکده‌ی پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا
چکیده:   (4810 مشاهده)
مقدمه: با ظهور و گسترش اینترنت، این رسانه به عنوان یک مکمل جهت تامین نیازهای اطلاعاتی و آموزش مورد استفاده قرارگرفته است. لذا این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش اداره‌ی مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری انجام شد. روش کار: مطالعه حاضر یک کارآزمایی آموزشی تک گروهی است که در سال ۱۳۹2 بر روی 30 نفر از دانشجویان پرستاری آجا در شهر تهران انجام شد. انتخاب واحد‌های تحت پژوهش به صورت تصادفی ساده انجام گرفت. نمونه‌ها تحت آموزش نحوه‌ی اداره‌ی مصدومین پرتویی به روش آموزش مبتنی بر وب قرار گرفتند. میزان تاثیر آموزش در سه سطح دانش، فهم و کاربرد در حیطه شناختی قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از آموزش بررسی شد و داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های تکراری، تحلیل شد. یافته‌ها: میانگین و انحراف معیار مجموع نمرات سطوح یادگیری (دانش، فهم و کاربرد) قبل و بلافاصله بعد از آموزش و ۴ هفته بعد به ترتیب 561/2± 83/7، 308/3± 57/18و 568/2± 40/10 بود. (1../.>P). بین سه مرحله‌ی آزمون تفاوت آماری معنادار وجود داشت. میانگین نمرات در مرحله‌ی پس‌آزمون سیر صعودی زیادی داشت اما در مرحله‌ی یادداری میانگین مجموع نمرات کاهش چشمگیری داشت. نتیجه‌گیری: در صورت مطلوب بودن شرایط از نظر زمان و مکان و وجود وسایل کمک آموزشی و نیز جهت صرفه‌جویی در وقت می‌توان برای برخی از دروس از این روش آموزشی نوین بهره برد.
واژه‌های کلیدی: اداره‌ی مصدومین پرتویی، آموزش مبتی بر وب، حیطه‌ی شناختی
متن کامل [PDF 576 kb]   (1345 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/10/21 | پذیرش: 1393/10/21 | انتشار: 1393/10/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effect of radiation injured management education by web-based method on cognition learning levels of nursing students. NPWJM 2015; 2 (3) :72-80
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-161-fa.html

بنی یعقوبی فائضه، علیاری شهلا، تاج شریفی فر سیمین، پیشگویی امیرحسین. بررسی تاثیر آموزش اداره‌ی مصدومین پرتویی به روش مبتنی بر وب بر سطوح یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری. پرستار و پزشک در رزم. 1393; 2 (3) :72-80

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-161-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( 10-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710