[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 45 - ( زمستان 1403 1403 ) ::
جلد 12 شماره 45 صفحات 21-14 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتری در بیمارستان‌های منتخب شهرتهران
نوشاد ضرغامی ، حسن رنگریز ، مجید نودست ، سعید قاسمی ، علی سلطانی
دانشکده مدیزیت
چکیده:   (71 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتری در بیمارستان‌های منتخب نظامی شهر تهران است. در این راستا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و به لحاظ جمع‌آوری داده‌ها میدانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران عالی و میانی بیمارستان‌های هاجر، شهید روشندل و بیمارستان ۵۰۵ نیروی زمینی ارتش در شهر تهران را تشکیل دادند که در سال 1403 تعداد مدیران این سه بیمارستان 150 نفر می باشند که با استفاده از جدول مورگان 108 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه‌ها و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار آماری SPSS و برای مدل یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزار پی ال اس استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد که مدیریت کیفیت فراگیر بر رضایت مشتری تأثیر معناداری دارد. همچنین مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی تأثیر معناداری دارد. بعلاوه رضایت مشتری بر عملکرد سازمانی تأثیر معناداری دارد. همچنین یافته‌ها حاکی از آن است که رضایت مشتری رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد سازمانی میانجی می‌کند و این فرضیه هم مورد تایید قرار گرفته است.

 
شماره‌ی مقاله: 02
واژه‌های کلیدی: مدیریت کیفیت فراگیر، عملکرد سازمانی، رضایت مشتری، کیفیت خدمات
متن کامل [PDF 652 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/6/19 | پذیرش: 1404/2/9 | انتشار: 1404/3/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarghami N, Rangriz H, nodast M, ghasemi S, Soltani A. Investigating the impact of comprehensive quality management on organizational performance and customer satisfaction in selected hospitals in Tehran. NPWJM 2024; 12 (45) : 02
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-1041-fa.html

ضرغامی نوشاد، رنگریز حسن، نودست مجید، قاسمی سعید، سلطانی علی. بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتری در بیمارستان‌های منتخب شهرتهران. پرستار و پزشک در رزم. 1403; 12 (45) :14-21

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-1041-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 45 - ( زمستان 1403 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710