هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتری در بیمارستانهای منتخب نظامی شهر تهران است. در این راستا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و به لحاظ جمعآوری دادهها میدانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران عالی و میانی بیمارستانهای هاجر، شهید روشندل و بیمارستان ۵۰۵ نیروی زمینی ارتش در شهر تهران را تشکیل دادند که در سال 1403 تعداد مدیران این سه بیمارستان 150 نفر می باشند که با استفاده از جدول مورگان 108 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند.برای آزمون فرضیهها و تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار آماری SPSS و برای مدل یابی معادلات ساختاری از نرمافزار پی ال اس استفاده شده است. یافتهها نشان داد که مدیریت کیفیت فراگیر بر رضایت مشتریتأثیر معناداری دارد. همچنینمدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی تأثیر معناداری دارد. بعلاوه رضایت مشتری بر عملکرد سازمانی تأثیر معناداری دارد. همچنین یافتهها حاکی از آن است که رضایت مشتری رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد سازمانی میانجی میکند و این فرضیه هم مورد تایید قرار گرفته است.
Zarghami N, Rangriz H, nodast M, ghasemi S, Soltani A. Investigating the impact of comprehensive quality management on organizational performance and customer satisfaction in selected hospitals in Tehran. NPWJM 2024; 12 (45) : 02 URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-1041-fa.html
ضرغامی نوشاد، رنگریز حسن، نودست مجید، قاسمی سعید، سلطانی علی. بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتری در بیمارستانهای منتخب شهرتهران. پرستار و پزشک در رزم. 1403; 12 (45) :14-21