[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
نمایه::
اخبار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 38 - ( بهار 1402 1402 ) ::
جلد 11 شماره 38 صفحات 11-6 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی آمادگی و نگرش دانشجویان علوم پزشکی نسبت به آموزش الکترونیک
ابراهیم حسینیان سرخی ، روح الله میرجانی ، مریم واشقانی فراهانی ، ابراهیم حضرتی ، مهدی عیسی زاده ، زهراسادات اسدی
چکیده:   (714 مشاهده)
مقدمه: آموزش الکترونیکی به عنوان یک نوع آموزش انفرادی محسوب میشود که در آن فراگیران قادرند با توجه به استعدادهای خود به هدفهای آموزشی دست یابند.
مواد و روش ها: این مطالعه در سال 99 بر روی 442 نفر از دانشجویان یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منتخب شهر تهران انجام گرفت. پرسشنامه استفاده شده در این مطالعه دارای 3 بخش بود که بخش اول اطلاعات دموگرافیک و تحصیلی دانشجویان را جمع آوری نمود و بخش های بعدی شامل پرسشنامه مربوط به آمادگی یادگیری الکترونیک و بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی بود. داده ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS 20 شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. سطح معنی دار آماری در این مطالعه 0.05 در نظر گرفته شد.
یافته ها: نمره ی میانگین کل آمادگی یادگیری الکترونیک در میان تمام دانش جویان 0.12 ± ۷۳/۳ گزارش گردید. درزیر مقیاس ها مطلوب ترین نمره آمادگی مربوط به گفتگوهای گروهی اینترنتی (089/4) بود و کمترین نمره ی آمادگی مربوط به زیر مقیاس انگیزش (3.48) بوده است. میانگین نمره ی کلی نگرش به یادگیری الکترونیک 12.93 ± ۷۰۵/۷۵ به دست آمد. بر اساس آزمون همبستگی اسپیرمن بین نگرش به یادگیری الکترونیک با مقطع تحصیلی (001/0>p و 350/0=cc) و نیز ترم تحصیلی (001/0>p و 293/0=cc) همبستگی مثبت و معنی داری بر قرار بود
نتیجه گیری: دانشجویان از لحاظ آمادگی و نگرش نسبت به آموزش الکترونیک در سطح مناسبی قرار دارند و این نگرش در دانشجویان با افزایش ترم و مقطع آن ها مطلوب تر می گردد.
شماره‌ی مقاله: 1
واژه‌های کلیدی: کلید واژه: آمادگی، نگرش، پزشکی، آموزش الکترونیکی، ارتش
متن کامل [PDF 188 kb]   (253 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/2/21 | پذیرش: 1401/6/21 | انتشار: 1402/7/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinian Sorkhi E, Mirjani R, Vasheghani Farahani M, Hazrati E, Isazadeh M, asadi Z S. Students readiness and attitude toward Electronic Education of Medical Sciences. NPWJM 2023; 11 (38) : 1
URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-830-fa.html

حسینیان سرخی ابراهیم، میرجانی روح الله، واشقانی فراهانی مریم، حضرتی ابراهیم، عیسی زاده مهدی، اسدی زهراسادات. بررسی آمادگی و نگرش دانشجویان علوم پزشکی نسبت به آموزش الکترونیک. پرستار و پزشک در رزم. 1402; 11 (38) :6-11

URL: http://npwjm.ajaums.ac.ir/article-1-830-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 38 - ( بهار 1402 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پرستار و پزشک در رزم Nurse and Physician Within War
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645